Opis projektu:
Klient sprzedający kosmetyki na terenie Unii Europejskiej będący resellerem popularnych marek jak i posiadający własną produkcję.
Wartość projektu:
50-70 milionów złotych w trakcie współpracy.
Czas Realizacji:
Niecałe 1,5 roku
Opis działań:
- Audyt działu sprzedażowego B2B - identyfikacja wąskich gardeł, kondycji zespołu, analiza procesów,
- Projektowanie i wdrażanie zmian mających na celu optymalizację działań
- Zarządzanie 13sto osobowym zespołem sprzedażowym,
- Współtworzenie strategii sprzedażowej działu,
- Koordynacja działań marketingowych zgodnych ze strategią działu,
- Koordynacja obecności działu na międzynarodowych wydarzeniach stacjonarnych i niestacjonarnych,
- Nawiązywanie i utrzymywanie relacji biznesowych,
Efekt:
- Restrukturyzacja zespołu sprzedażowego,
- Wprowadzenie KPI niezbędnych do podejmowania decyzji o kierunku rozwoju,
- Zaktualizowanie narzędzi zespołu,
- Sformułowanie zespołu operacyjnego będącego zespołem wsparcia handlowców,
- Optymalizacja procesów wewnętrznych, usprawnienie workflow,
- Wzrost wynagrodzeń pracowników,
- Poprawa morale i motywacji zespołu,
- Zmapowanie i optymalizacja procesów,
- Zwiększenie obecności marek klienta w kanałach marketingowych,
- Obecność marek klienta na eventach stacjonarnych,
- Wzrost sprzedaży o 400% rok do roku,
- Wzrost działu z 11stego na 2gi najlepiej sprzedający dział w firmie,
- Pozyskanie dystrybutorów i klientów hurtowych na nowych rynkach Europejskich i około-europejskich,